Blogs of the Day

Jag startade denna blogg för att kunna kommentera vad som händer i Big Brother, min favoritdokusåpa. Jag ”gav mig den” på att skriva ofta, även om jag vet att det kommer att bli några pauser, t.ex. över påsken.

Jag fick förvånansvärt många besökare på kort tid, men Big Brother är stort och det vimlar tydligen inte av blogginlägg om programmet eller deltagarna. Kommentarer fick jag däremot inte en enda, tråkigt nog. Jag inser naturligtvis att många bara klickar på en länk, hamnar här, kollar i kanske 15 sekunder och drar sedan vidare.

Så hände det att jag läste om att en dokusåpakändis hittats död, och med koll i flashbacks forum så stod det klart att det med 99,9 % sanolikhet var tidigare BB-deltagaren Rebeckah. Jag skrev ett inlägg om detta. Det inlägget har fram till nu haft ofattbara 7 955 visningar. På ca 1,5 dygn!

I går kväll fick inlägget en pingback på det inlägget från ”Top posts” som tycks vara en topplista över besökta inlägg på WordPress bloggar över hela värden. Ny lista varje dag. Rebekah-inlägget hamnade på 80:e plats för 25 februari! Jag är mycket förvånad. Världen är stor och de svenskspråkiga som uppmärksammar och blir nyfikna på att  en dokusåpastjärna som dör borde inte vara så många, jämfört med andra händelser kan man tycka. Det händer så mycket i världen och skrivs så många blogginlägg på betydligt större språk. Klickar man fram motsvarande lista för bloggar (inte blogginlägg) för samma dag och väljer svenskspråkiga bloggar kommer denna blogg på plats nr 1.

Missförstå mig inte. Jag vill på inget sätt förminska Rebekah eller misskreditera dem som kollar länkar i det ämnet. Men jag är bara mycket förvånad. Detta är ju ingen blogg som har kvalité för att komma högt upp på sådana här listor, speciellt inte på kortare tid än en vecka.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

