Mer om Tobias

Tobias påstår i Aftonbladet att hans lägenhet skulle omvandlas till bostadsrätt, och att han därför behövde komma hem och träffa en mäklare. Det borde inte vara nödvändigt. Mer om de längre ner i inlägget.
Han säger också: ”Väl inne i huset så började jag fundera på hur mycket jag försummat livet utanför”. Och det är svårare att säga emot.

Han skryter lite också. ”Jag tror att jag sopat hem tävlingen, produktionen sa att de hade mig som favorit.” Och produktionen gjorde allt för att han skulle stanna säger han. Och det är väl troligt. Man ville nog slippa mer skriverier om folk som lämnar huset, även om detta fall inte riktigt liknar de två tidigare.

När det gäller omvandlingen av hyresrätt till bostadsrätt så är det normalt en enkel sak. Det kanske är en del papper och annat som behöver fixas. Och för de flesta även lån. Men i de fallen brukar väl inte mäklare vara inblandad? Utan något som kallas ombildningskonsulter. Men det hela är ju rätt standardiserat. Åtminstone upplevde jag det så när ”vi” övertog husen och bildade bostadsrättsförening där jag bor.

Det här inlägget postades i Deltagare, Utgång ur huset. Bokmärk permalänken.

Kommentera

