Är det samma Gurkan i BB-huset som i Glashuset?

Det är fler än jag som har fått en annan uppfattning om Gurkan sedan han flyttades från glashuset till BB-huset!

Eric Rosén skriver i sin krönika om att han motvilligt ändrat åsikt om Gurkan. Han skriver om Gurkan i glashuset ”Han var osympatisk, självgod och helt enkelt dum. Han var fördomsfull, irriterande och saknade helt förmåga att lyssna.” Det är precis den uppfattningen jag fick av de korta stunder jag tittade på sändningarna över nätet därifrån. Han var t.o.m. en av anledningarna till att jag inte stod ut med att se så mycket.

Nu i BB-huset finns en helt annan Gurkan. Visserligen tycks han sakna en del allmänbildningskunskap, som t.ex. antal dagar per år. Men det är en känslosam och vänlig Gurkan.

Jag har tänkt i precis samma banor som Erik Rosén med undantag för att jag inte hade en aning om vem Gurkan var innan jag såg honom i glashuset.

Det här inlägget postades i Deltagare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

