Får deltagarna dåligt rykte?

Jag ligger tre kvällsavsnitt efter i tittandet, och jag har inte 24/7. Jag har alltså inte sett något från oasen mer än kommentarer och annat som finns gratis på nätet.

Tjejer som finns i oasen ”tar hand om” två killar under ett dygn, för att sedan få in två nya, osv. Jag tycker att det är stor risk att de kommer att utmålas som horor av omgivningen när de kommer ut. Jag har en öppen syn på sådant här och fördömer inga, jag bara tänker på hur många människor brukar reagera. Ett viss mått av hederstänkande och gammaldags moral finns ju i många människors sinnen. Så jag bara hoppas att de inte får det allt för besvärligt när de kommer ut. Sannas familj hade problem med trakasserier medan Sanna var kvar i huset.

Även killar kan få problem, men sådant här brukar vara värst för tjejer. För killarna gäller att de inte får uppföra sig svinaktigt mot tjejerna för då kan även de råka illa ut. Åtminstone är det den känslan jag har efter kommentarer från andra BB-säsonger.

Skall jag säga vad jag tycker så kan det sammanfattas så här:
– De som går in i BB-huset löper risk att bli illa sedda av omgivningen när de kommer ut. (Men för många går det bra, t.ex. Carolina Gynning och Kitty Jutbring.)
– Det borde vara det allmänna uppförandet och graden av själviskhet och liknande saker som deltagarna bedöms efter. Inte hur ofta och med vem de kramas eller har sex med.
– Det är ett större tryck på deltagarna än vad TV-tittarna anar, tror jag, och de lär känna varandra väl på kort tid. Detta styr säkert beteendet.

Jag önskar alla deltagare allt gott när de kommer ut ur BB, även om de uppfört sig ”klandervärt” i Huset!

Det här inlägget postades i Debatt om Big Brother, Deltagare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

