Vanessa

Vanessa hymlade inte om sitt könbyte när hon gick in i Huset. Däremot dröjde det innan hon berättade det för alla deltagare. Deltagarna tog det förvånansvärt lugnt. Nu visas ju inte allt i kvällssändningarna, men det verkar ändå ha varit ganska lite frågor. I bikten har några dock visat att de tar visst avstånd från könsbytet. Men det fick dem t.ex. inte att nominera henne.

Jag tycker det är starkt av Vanessa att vara så öppen. Hoppas att hon inte får lida för det, men risken finns.

Av det man sett i BB så tycks hon vara en varmhjärtad person.

Jag har svårt att förstå hur man kan göra ett sådant byte. Men det beror väl på att jag inte ser mig som född med fel kön. Har på samma sätt svårt att förstå män som vill ha sex med andra män, av liknande orsak. Men jag har ingen rätt att döma andra. De får leva som det passar dem. Det berör ju inte mig egentligen.

När det gäller könsbyte så undrar man bara hur bra det är för kroppen med alla dessa förändringar. Expressen har listat dem. Källa skall vara Vanessas egen blogg som jag inte tittat mycket i ännu, men det måste vara någon annan som skriver i den nu!

I Expressens lista finns ”Könskorrigering”. Vad ingår där? Operatione(er) förmodligen. Men även hormonbehandling antar jag. Men kan man få kroppen att producera ”rätt” hormoner eller måste man tillföra dem i lagom mängd livet ut? Tror man måste tillföra det. Olika mängd efter ålder då, förmodar jag.

Förutom själva könsbytet så har hon gjort lite andra korrigeringar som snarare är att betraktas som skönhetsoperationer. Den mest spektakulära är väl att opererat bort fyra revben.

Det man kan se av resultatet är ju bra! Men en fråga som jag funderat på är vad som händer när hon åldras? Både när det gäller att behålla könsidentiteten och när det gäller resultaten av skönhetsoperationerna. Frågan är aktuell även för de som inte bytt kön, men ändå gjort stora operationer för att ändra utseendet.

Som avslutning här så vill jag bara säga att jag inte har något emot Vanessa och hennes livsval. Hoppas att det går bra för henne. Det är bara det att jag är nyfiken på det mesta, det är därför jag ställer massa frågor rätt ut i rymden.

Det här inlägget postades i Deltagare. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vanessa

  1. Hej
    För det första så har Vanessa inte gjort några andra operationer än Just könskorrigering och brösten. Att dom tog med Vanessas ‘Lista’ i expressen är rätt roligt eftersom det hela bara var ett ironiskt skämt på Vanessas blogg som alla med lite humor och kritiskt tänkande borde förstå, stakars killen på expressen guuud vad han måste skämmas lol.
    Läs på hennes blogg:
    (http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=34261&beid=1652019)

    Annars om du vill ha mer fakta om Transsexualism rekommederar jag den här sidan
    http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/conway.html
    Kram

    • - skriver:

      I Expressens lista fanns med sådant som tandblekning och botox i käkmusklerna. Båda dessa ”ingrepp” är bara temporära, om jag förstått allt rätt.

Kommentera

