Rodney dumförklarad

Rodney har blivit dumförklarad både av Patrik och av Busshunter. Och de förmedlar i stort sett den bild jag också fått av honom. Stöddig och dryg!

Den så omtalade heilingen har jag inte sett och vet inte riktigt varför den utfördes. Har förståelse för att de två som hade förfäder som suttit i koncentrationsläger blir upprörda. Om Rodney gjorde det för att illustrera att den han diskuterade med krävde alldeles för stor underkastelse så har jag viss förståelse för det också. Men om det var så det var tänkt så spårade det ur när han upprepade det flera gånger.

 

Jag har för övrigt svårt att förstå varför nazi-symboler upprör så mycket mer än kommunistsymboler. Att gå med hakkors, även kallad svastika, på kläderna är inte acceptabelt, men hammaren och skäran regerar inte många på. En t-skirt med Hitlers ansikte på ses med helt andra ögon än om trycket föreställde Lenin eller massmördaren Che Guevara, slaktaren från Cabaña.

Nu har jag spårat ut och hamnat en bit från Rodney och BB.

Det här inlägget postades i Deltagare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

