Vill BB att Husets innevånare skall må dåligt? Och lite annat i ett blogginlägg!

Det skrivs en del om att man tagit ut (”castat”) deltagare som inte har den personlighet eller det psyke som krävs för att klara att vara med i BB. Och facit efter de första veckorna talade ju i den riktningen. Men även i tidigare säsonger har ju deltagare mer eller mindre brutit ihop, men stannat kvar. Jag kommer bara ihåg en person, en tjej, som lämnade Huset efter en psykisk press. (Kommer inte ihåg namnet.)

Och jag kan bara komma ihåg en person som tvingats lämna BB utan att bli utröstad och mot sin vilja. Vackra och ljuva Olga. och det handlade inte om att hon på något sätt klappat ihop psykiskt, utan att övriga deltagare ”skojat” lite med henne när hon sov.

Men åter till årets Big Brother. Personal i produktionsteamet påstår att man vill att deltagarna skall må dåligt.

Här kan man läsa en liten intervju med Gry, där hon kommenterar deltagarnas hälsa.

Det har också blivit en snurra på tråden mellan BB och Basshunter. Han skulle enligt BB varit i Huset under söndagens livesändning, men dök aldrig upp. Medvetet eller fel i bokningen?

Nu tar jag påsklov och reser bort. Tänker inte hänga på nätet närmaste veckan, mer än korta stunder. Så nästa inlägg här kommer tidigast onsdagen efter påsk. Möjligen lägger jag upp en omröstning om vem som borde röstas ut, men jag lovar inget. (OK, det kan bli något inlägg ändå, vi för se.) Jag har i alla fall fixat plats på hårddisken, så jag spelar in alla programmen, om det inte händer något med utrustningen, eller att sändningstider ändras eller så. Har inte tillgång till TV11 under veckan.

Det här inlägget postades i Big brother före 2011, Debatt om Big Brother, Veckoprogram. Bokmärk permalänken.

Kommentera

