Inför kvällens sändning. Veckofinal med utröstning, alla nominerade.

Jag har stängt pollen lite tidigt, men låter den ligga kvar på huvudsidan ett tag till. (Alla tidigare omröstningar kan studeras på sidan ”Avslutade omröstningar”.)

Hela 170 personer har röstat. Ovanligt många, men det ger egentligen inte någon hint om hur det kommer att gå i kväll. Jag ställer ju inte samma fråga som BB, och deras fråga når ju en betydligt större publik. Röstningen här får man se som en kul grej, närmast. Med det sagt så kommer jag nu att kommentera siffrorna.

De tre som flest av de som röstat här vill bli av med är Madelene (26%) Katerina (21%) och Sonia (18%). Katerina som tycks sitta säker har alltså en femtedel av de röstande mot sig. Men förmodligen tillräckligt många som vill ha kvar henne och röstar på henne i den riktiga omröstningen, gissar jag.

De tre som fått minst antal röster på att  de skall lämna huset är Simon (<1%) Martin (2%) och Christian (4%). (Avrundade procent blir egentligen lite tokigt när det är så små siffror, därför skriver jag ut antalet röster: 1, 4 resp 6) Simon fick alltså endast EN enda röst! Jag tror att han har stor chans att sitta i finalen!

Det här inlägget postades i Omröstningar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

