Om veckans nominerade deltagare

Denna vecka är sex av sju deltagare nominerade. Tänkte ge min syn på de nominerade.

Tar dem i den ordning de finns på bilden med veckans nominerade. Då kommer tjejerna först.

Sara är nog en glad och trevlig tjej, men känns lite opålitlig. Åtminstone när det gäller kärlek, eller skall jag skriva när det gäller killar. Hon tycks också vara rädd för sex. Om det gäller i allmänhet eller bara i BB-huset vet jag inte. Gissar på att hon inte vill ligga med någon så att föräldrar och vänner ser det i TV. Hon antydde det någon gång. Däremot har hon slutat att skyla brösten när hon byter om. Är det för att hon är rädd för konkurrens från Madelene när det gäller popularitet bland tittarna, och vill få så många röster som möjligt?

Madelene kom in något senare, och då via oasen. I oasen verkar det som om BB medvetet placerade tjejer som var lite ”lössläppta” om jag får säga så. Hon verkar vara lite av en tänkare och betraktare och säger inte så mycket. Eller är hon bara osäker? Hon verkar i alla fall vara en snäll människa. Jag gillar henne mer och mer.

Peter är med sina 33 år den äldsta i Huset. Jag kan nog uppfatta honom som något äldre än så. Han ger kommentarer om övriga deltagare. Och han är inte alltid snäll mot alla. Han är en duktig (flick-)fotograf, vilket framgår av hans hemsida.  (Länk här. Klicka på portfolio.) Peter hånglar nästan mer med de andra grabbarna än med flickorna! Kalla mig gärna homofob, men jag gillar inte att titta på sådant.

Gurkan har förändrats. När han var i glasburen (i Skärholmens centrum) verkade han helt odräglig. När han kom in i Huset blev han en rolig och medkännande figur. Men nu börjar jag tröttna på honom. (Hoppas han får gå i morgon.)

Christian har smugit med och inte stuckit ut så mycket. Han har viss humor och gör en del roliga saker. Kan nog räknas som en trevlig kille, men inte en ledartyp.

Simon, den store och trygge norrlänningen. Lugn och sansad. Talar inte illa om någon. Tävlingsinriktad har han visat sig vara, men lojal mot gruppen. Skulle inte förvåna mig om han vinner hela tävlingen.

OK! När jag ändå är igång så får jag väl skriva något om Martin också.

Martin är lite svår att få ett grepp om. Jag har egentligen ingea åsikter alls om honom. Har i alla fall märkt att han gärna vill komma innanför Saras trosor, men hon stoppar honom alltid.

Detta är en liten sammanställning av hur jag ser på deltagarna, och hur de framställts i programmen. De kan säkert uppfattas på helt andra sätt i en annan miljö. BB-huset är ju lite extremt.

Det här inlägget postades i Deltagare, Nomineringar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Om veckans nominerade deltagare

  1. Kia skriver:

    Gurkan är fullkomligt ur-äcklig med sina snorkråkor, sista grejen igår när lyset släcktes försökte han kleta en på Maddes huvud!!! Torkar av händerna med snus i soffan och tvättar inte händerna när han ska laga mat efter att ha grävt i kallingarna! Fy attan vilken slusk! Backstabber och äckel!!!
    Håller med om Simon, jättefin kille, hoppas han vinner hela skiten!

Kommentera

