Madde fick lämna huset!

I kväll blev Madde utröstad! Jag har väntat på det länge. Inte för att jag vill ha ut henne, utan för att jag trott att hon inte har så många som har henne som favorit bland deltagarna.

En tråkig sak med att hon går är att det nästan bara är killar kvar. (Även om det kom in två tjejer som infiltratörer. Men de går ju ut igen om en vecka. Men det vet inte de övriga deltagarna.)

Jag har ju skrivit det förut, men jag tror att resultatet hade varit mycket annorlunda om röstningen varit tvärt om, alltså att man skulle rösta på den man ville ha ut. Då kanske Gurkan hade fått gå?

Titta på på den omröstning jag hade här, där man skulle rösta på vem man ville ha ut. Där fick Gurkan flest röster, nästan en tredjedel. Den omröstningen samlade bara 92 deltagare, så den går egentligen inte att dra några direkta slutsatser ifrån, men ändå. En annan intressant grej är att ingen av de 92 ville att Simon skulle lämna huset! Man kunde ju tro att en och annan skulle resonera ungefär så här: ”Han är för lugn. Det händer inget runt honom. Han retar ingen. Det blir bara tråkigt.” Men inte en enda verkar ha tyckt så! Jag tror mer och mer på att han har stor chans att vinna hela tävlingen. Även om vinnarna brukar vara personer det händer saker runt. Det har väl alltid varit det! Även om snälla och godhjärtade personer vunnit tidigare. Tänker närmast på Ulrika Andersson som vann andra säsongen av svenska BB 2002.

Jag ligger lite efter med tittandet sedan i påskas. (Men har alla programmen på disk.) Därför är jag inte helt uppdaterad på vad som hänt senaste veckan. Men jag gav min syn på Madde i förra inlägget här, och den står jag för fortfarande. Hon verkar vara en människa som bryr sig. Även om hon kan tala illa om andra deltagare också.

Det här inlägget postades i Deltagare, Utgång ur huset. Bokmärk permalänken.

Kommentera

