Gurkan fick lämna Huset!

Det blev Gökhan ”Gurkan” Gasi som tvingades lämna BB-huset i kväll.

Gurkan blev ”lite för mycket” för mig och kanske flera andra. Eller så var det så att Christian var mycket populär. Kanske bland de unga tjejerna? Och bland Rodneys fans?

Jag är i alla fall helt nöjd med resultatet. Och denna vecka blev det samma resultat på min omröstning här på sidan, där jag frågar vem av de nominerade som man vill skall lämna Huset. Gurkan fick 66% av de 232 rösterna, mot 34% för Christian. Det var alltså dubbelt så många som ville ha ut Gurkan än som ville ha ut Christian! (Alltså i min enkät här.)

Eftersom jag vänder på frågeställningen så kan man bara jämföra resultatet här mot den verkliga omröstningen de gånger som det är två nominerade, och inte fler. Jag har haft sådana omröstningar fyra gånger, och av dessa fyra så har röstandet här givit rätt resultat tre gånger! Det finns en femte sådan omröstning, och det var den som gav resultatet att man ville ha ut Rickard och Ebba (som ju tävlade som en person). Den man ville ha kvar då var Katerina. Den gången tvingades ju Rickard och Ebba ut före utröstningen, men man påstod att röstningen hade givit det resultatet när den avbröts. Så egentligen har det blivit rätt fyra gånger av fem här! Det kan ju ses som en fingervisning om hur man skall tolka övriga omröstningar, de gånger det varit fler nominerade.

Hur blir det i Huset utan Gurkan? Lugnare? Ja, det beror väl på vad BB hittar på för hyss! Risken är att deltagarna bara sitter och slappar när de blir väldigt få. Men Peter är ju bra på att hitta på saker, om han bara vill. Minns hans tid som vaktmästare! (Undra om han var planerad att vara vaktmästare hela tiden, eller om han fick behålla ”jobbet” bara för att han fixade det så bra?)

Det här inlägget postades i Utgång ur huset. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Gurkan fick lämna Huset!

  1. sofia skriver:

    Jag tycker och inte bara jag det är många som tycker att Peter är så falks människa han spelar teater och beter sig som en 2åring….han ljuger och spelar på de andra i huset …jag förstår inte att han är kvar och folk röster på Peter…känns han hemma hos svenska befolkningen eller

    • Grodis skriver:

      Inte är Peter falsk heller. Han är en man som har lite livserfarenhet och distans. Han vet att man väljer sina fajter. Kollugn skulle jag vilja kalla det.. en man med en underfundig humor.

      • gun skriver:

        Håller med dig..ungdomen som röstar på Gurkan fattar inte vad livserfaren och distans är för något

  2. figge skriver:

    5 tråkiga och ointressanta människor kvar

    dom 5 som är kvar skulle ha varit dom som åkte ut dom 5 första veckorna,,

    jag skulle vilja byta ut dom mot vilka 5 andra som har åkt ut, vilka somhelst förutom madde och patrik.

  3. figge skriver:

    sofia håller med dig till 100%.
    han har redan börjat trycka ner sina ”kompisar” för att få dom att se sämre ut än han så att han vinner

  4. Kia skriver:

    Jag kan inte finna något nöje i att se Chrille i BB. Men… jag röstade för att han skulle stanna enbart för att bli av med Gurkan! Antar att Chrille sitter mot Sara på söndag och då kommer Chrille att åka ut garanterat! Tråkigare kille kan man inte få tag på! Beige och trist och tar alltid rygg på någon, först Roddan sedan Gurkan men nu är hans ryggar slut och då åker han ut!

Kommentera

